JEAN MAURILIÈRAS

Réymond Maurilièras, Margareta Panait Istrati, Vasile Pintea - Paris, 1984

Réymond Maurilièras, Margareta Panait Istrati, Vasile Pintea - Paris, 1984

Vasile Pintea si criticul de arta Ionel Jianu - Paris, 1981

Vasile Pintea si criticul de arta Ionel Jianu
Paris, 1981

Vasile Pintea, Margareta Panait Istrati, Alexandru Talex, Jean Maurilièras - Paris, 1984

Vasile Pintea, Margareta Panait Istrati, Alexandru Talex, Jean Maurilièras - Paris, 1984

A trebuit să aşteptăm anul 1981 pentru a avea, în sfârşit “Ciulinii Bărăganului”, cu cincisprezece ilustraţii în acvaforte şi acvatinta, colorate, ale pictorului gravor Vasile Pintea.
180 de exemplare pe “Grand Vélin d´Arches”, numerotate cu 12 suite în negru de prim stadiu, pe hârtie japoneză de Torinoko şi 10 suite definitive pe hârtie Moulin de Larrouque; compuse în Platin corp 18 şi tipărite de Fequet-Baudier, la Paris, în editura Lacourière-Frélaut, pentru ilustraţiile în acvaforte şi acvatina. La 30 noiembrie 1981, lucrarea a fost terminată prin grija lui René Carlier şi a lui Arturo G. Fauvety, din iniţiativa Societăţii “Pharmaciens Bibliophiles”.

Dedicatie de la Margareta Panait Istrati

A trebuit să aşteptăm anul 1981 pentru a avea, în sfârşit “Ciulinii Bărăganului”, cu cincisprezece ilustraţii în acvaforte şi acvatinta, colorate, ale pictorului gravor Vasile Pintea.


180 de exemplare pe “Grand Vélin d´Arches”, numerotate cu 12 suite în negru de prim stadiu, pe hârtie japoneză de Torinoko şi 10 suite definitive pe hârtie Moulin de Larrouque; compuse în Platin corp 18 şi tipărite de Fequet-Baudier, la Paris, în editura Lacourière-Frélaut, pentru ilustraţiile în acvaforte şi acvatina. La 30 noiembrie 1981, lucrarea a fost terminată prin grija lui René Carlier şi a lui Arturo G. Fauvety, din iniţiativa Societăţii “Pharmaciens Bibliophiles”.

Dedicatie de la Alexandru Talex

Dar de ce “Ciulinii Bărăganului” şi de ce tocmai pictorul Vasile Pintea?
René Carlier, vicepreşedintele societăţii “Pharmaciens Bibliophiles” şi mare admirator a lui Panait Istrati şi al României, dorea nespus să editeze “Ciulinii Bărăganului”, dar nu găsea cine să execute ilustraţia, când într-o zi, Michel Ciry îl recomandă pe Vasile Pintea, artistul român care lucra la editura Lacourière-Frélaut, când venea în Franţa. René Carlier hotărâ să-l asocieze pe acest artist român la proiectul “Ciulinilor” în ediţia bibliofilă. Abia după trei ani, acesta a fost terminat.

JEAN MAURILIÈRAS
Revista L’Arc 86-87